Adóigazolások kiadása

Ügyindítás

A kérelem nyomtatvány benyújtása alapján - mely személyesen, vagy meghatalmazott által, postai úton, illetve elektronikusan is beküldhető a Kiskunmajsai Polgármesteri Hivatalhoz (a továbbiakban: helyi adóhatóság) – történik az igazolás kiállítása.

A helyi adóhatóság a nyilvántartásában szereplő adatok alapján, a kiállítás napján fennálló állapot szerint állítja ki az igazolást a kiállítás napjára vonatkozóan, vagy a kérelemben megjelölt napra, időszakra vonatkozóan.



Az általános adóigazolás tartalma

  1. az adózónak az igazolás kiadásának napján vagy az igazolás kiadása iránti kérelemben megjelölt napon a helyi adóhatóságnál fennálló adótartozását,
  2. az 1. pontban kimutatott összegből a behajthatatlanság címén nyilvántartott, de el nem évült tartozást,
  3. az 1. pontban kimutatott összegből a végrehajtásra vagy visszatartásra átadott köztartozásokat,
  4. a kiállítás napjáig előírt valamely adónemre vonatkozó adatbejelentési, bevallási és adófizetési kötelezettség elmulasztását, ide nem értve azt, ha a helyi adóhatóság által lefolytatott ellenőrzés a mulasztást feltárta, és az adózó a végleges megállapítások alapján keletkezett fizetési kötelezettségét teljesítette.


A nemleges adóigazolás
igazolja, hogy az adózónak az igazolás kiállításának napján vagy az igazolás iránti kérelemben megjelölt napon a helyi adóhatóságnál nyilvántartott tartozása, valamint végrehajtásra vagy visszatartásra átadott köztartozása nincs.

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvényben meghatározott adóhatósági igazolások kiállítása az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 2. mellékletének VI. cím 2. pontjában foglaltak alapján illetékmentes.


A kérelem benyújtható

  • magánszemélyek esetében:
    • papír alapon (személyesen, meghatalmazott útján, postai úton) - elektronikus formában
  • társas vállalkozások, egyéni vállalkozók esetében:
    • cégkapun, vagy ügyfélkapun keresztül kizárólag elektronikus formában.


A kérelem elektronikus úton való beküldése az e-önkormányzati portálon keresztül biztosított: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap


Elektronikus ügyintézés

Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. tv. 36. § (1) bekezdése, valamint az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 1. § 23. pontja alapján a gazdálkodó szervezetek (mely vonatkozik az egyéni vállalkozókra is) cégkapun keresztül, írásbelinek minősülő elektronikus úton küldhetik el beadványaikat a helyi adóhatóság felé. Fontos tudnivaló az egyéni vállalkozókkal kapcsolatban, hogy kizárólag az a magánszemély minősül egyéni vállalkozónak, aki az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában (EVNY-ben) is ekként szerepel.


Ügyintézési határidő

Az adóigazolás kiadása iránti kérelem előterjesztésétől számított 6 nap

Az adóigazolással kapcsolatos további kérdésekről készséggel adunk felvilágosítást telefonon vagy ügyfélfogadási időben személyesen a Kiskunmajsai Polgármesteri Hivatal (6120 Kiskunmajsa, Fő u. 82.) 6-os irodájában.


Ügyfélfogadási időpontok

Hétfő:  8.00 - 12.00 és 13.00 - 16.00
Kedd:  8.00 - 12.00
Szerda:  8.00 - 12.00 és 13.00 - 17.00
Péntek:  8.00 - 12.00



Ügyintéző

Rávai Adrienn adóigazgatási ügyintéző
telefon: 77/481-144/107-es mellék, e-mail: ravai.adri@kiskunmajsa.hu


Vonatkozó jogszabályok


Kapcsolódó dokumentumok:
Minden jog fenntartva © 2011-2021 Kiskunmajsa Város